tirsdag 4. desember 2012

Krans

I dag har vi hatt blomster i prosjekt til fordypning. Oppgaven var å lage en krans siden det snart er jul. Kransen skulle enten være en adventskrans/bordkrans eller en dørkrans. Jeg valgte å lage en bordkrans som mamma kan ha på bordet hjemme.

Vi fikk en ring av halm som vi skulle feste gran på ved hjelp av vikleteknikk. Jeg klipte granen i deler som jeg  la på halmen og surret stål tråd rundt. Regelen med å lage krans er at granbaren skal alltid ligge med klokka, men du skal jobbe mot klokka. Jeg tenkte ikke på regelen når jeg begynte så jeg la granen feil veg. Det var ikke så vanskelig som jeg trodde å surre stål tråden som dette, men det tok litt tid.

Når granen var jevn og fin, og halmen og ståltråden var dekket begynte jeg med dekoren. Jeg ville at kransen skulle være naturlig, så jeg brukte kongler og kastanjenøtter. Jeg har litt symmetri, fordi telysholderne står ovenfor hverandre. Kastajene er plassert i grupper på tre, og konglene i en gruppe på seks og tre. Jeg valgte å ha en sløyfe foran for å skape spenning. 

Her er resultatet:

 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar